dilluns, 30 de setembre del 2013

Projecte "My Classroom" - Programació I Altres Consideracions

No volia deixar per acabat el projecte sense comentar alguns aspectes sobre la temporalització que crec que poden ésser importants:
  • Flashcards: Convindria que les flashcars es passessin cada dia en forma de bits o mitjançant la PDI. Com ja vaig comentar en l'entrada corresponent, es poden realitzar moltes activitats amb elles.
  • Songs: Com vaig comentar a l'entrada de les songs, convé passar-les a cada sessió, sobre tot la que interessi més que s'aprenguin. Posar-la una vegada o dues no tindria sentit; es tracta de que la vagin veient i escoltant i que es vagin sentint més còmodes amb ella. Tampoc cal ensenyar-los-hi la cançó estrofa per estrofa, no!!!! Que se la vagin aprenent cadascú al seu ritme i que cantin quan se sentin bé amb ella. Personalment, crec que va molt bé elaborar una petita "coreografia-gestos" per a cada cançó, ja que els ajuda a memoritzar-la.
  • Activitats Smart: Les activitats amb Smart són ideals per a que els infants experimentin i treballin autònomament. Si estan acostumats a fer servir la PDI i el programa SMART, els jocs els entusiasmaran i els faran anar com si res. Són activitats ideals per als últims 10 minuts de cada sessió. També se'n poden elaborar de més complicats segons el nivell i les hores que es dediquin cada setmana a l'idioma. Per exemple, si els alumnes són de P5 i saben llegir i escriure, podríem afegir una activitat del tipus "el penjat".
  • Online Game: Al on-line game li podem dedicar una estona de 2 sessions. Cal estar molt pendents perquè no estaran familiaritzats amb l'activitat i necessitaran que els guiem.
  • Vídeo: Els vídeos són ideals pels típics dies de pluja en els que no han pogut sortir al pati i estan que s'estiren dels cabells... Cal no abusar d'ells! Aniria bé passar-los només una vegada o dues. Home, si els han agradat moltíssim doncs són un bon incentiu per a preparar-los per una activitat posterior més laboriosa.
  • Worksheets: Com vaig ja vaig explicar, no m'agrada abusar de les fitxes, així que n'he posat 3, però això va a "gust del consumidor". Lògicament caldria fer-les en sessions diferents i cap al final de la "unitat".
  • Mural: Personalment crec que el mural és ideal per clausurar una unitat o projecte, ja que els alumnes poden verbalitzar molt més i, si està col·locat als passadissos, podran explicar als familiars el que han treballat. 
A part d'aquestes 7 activitats que proposo, es poden dur a terme moooltes coses més, com l'explicació d'un conte en anglès relacionat amb el tema, una mini sortida a d'altres classes de l'escola per veure quins si ells també tenen aquests objectes a l'aula... tot és rumiar una mica i surten un munt de coses més! Tot depèn del temps que disposeu per a treballar el tema.

Espero que us pugui ser útil en algun moment. Gràcies!

2 comentaris: