- Flashcards: Convindria que les flashcars es passessin cada dia en forma de bits o mitjançant la PDI. Com ja vaig comentar en l'entrada corresponent, es poden realitzar moltes activitats amb elles.
- Songs: Com vaig comentar a l'entrada de les songs, convé passar-les a cada sessió, sobre tot la que interessi més que s'aprenguin. Posar-la una vegada o dues no tindria sentit; es tracta de que la vagin veient i escoltant i que es vagin sentint més còmodes amb ella. Tampoc cal ensenyar-los-hi la cançó estrofa per estrofa, no!!!! Que se la vagin aprenent cadascú al seu ritme i que cantin quan se sentin bé amb ella. Personalment, crec que va molt bé elaborar una petita "coreografia-gestos" per a cada cançó, ja que els ajuda a memoritzar-la.
- Activitats Smart: Les activitats amb Smart són ideals per a que els infants experimentin i treballin autònomament. Si estan acostumats a fer servir la PDI i el programa SMART, els jocs els entusiasmaran i els faran anar com si res. Són activitats ideals per als últims 10 minuts de cada sessió. També se'n poden elaborar de més complicats segons el nivell i les hores que es dediquin cada setmana a l'idioma. Per exemple, si els alumnes són de P5 i saben llegir i escriure, podríem afegir una activitat del tipus "el penjat".
- Online Game: Al on-line game li podem dedicar una estona de 2 sessions. Cal estar molt pendents perquè no estaran familiaritzats amb l'activitat i necessitaran que els guiem.
- Vídeo: Els vídeos són ideals pels típics dies de pluja en els que no han pogut sortir al pati i estan que s'estiren dels cabells... Cal no abusar d'ells! Aniria bé passar-los només una vegada o dues. Home, si els han agradat moltíssim doncs són un bon incentiu per a preparar-los per una activitat posterior més laboriosa.
- Worksheets: Com vaig ja vaig explicar, no m'agrada abusar de les fitxes, així que n'he posat 3, però això va a "gust del consumidor". Lògicament caldria fer-les en sessions diferents i cap al final de la "unitat".
- Mural: Personalment crec que el mural és ideal per clausurar una unitat o projecte, ja que els alumnes poden verbalitzar molt més i, si està col·locat als passadissos, podran explicar als familiars el que han treballat.
Espero que us pugui ser útil en algun moment. Gràcies!
Muy buenas sugerencias, Mireia. Un saludo.
ResponEliminaGracias Ana!
Elimina