dimecres, 18 de setembre de 2013

Bases Per A Elaborar Una Unitat O Projecte En Llengua Anglesa

Hola de nou!

Aquests dies de setembre que queden em centraré en la creació d'un projecte sobre l'escola, en anglès: "MY CLASSROOM". El nivell seria a partir de P3.

Tot hi així ho combinaré amb entrades sobre d'altres temes d'interès.

Pel que fa a la meva experiència amb l'ensenyament de la llengua anglesa, crec que tota UNITAT o PROJECTE, ha de seguir unes pautes claus mínimes:
  • Vocabulari relacionat amb la unitat (en forma de bits) - X nombre de paraules segons el curs al que vagi destinat.
  • Songs - Cançons relacionades amb el tema, on hi aparegui part del vocabulari i siguin adequades al nivell.
  • PDI Games - Jocs creats per a la PDI amb els quals poder seguir treballant amb el vocabulari al mateix temps que els alumnes es diverteixen.
  • Vídeos - Vídeos sobre el tema que estiguem treballant. Ja siguin un episodi de la "Peppa Pig", com un "Magic English".
  • Conte - Un conte que estigui relacionat i, sobretot, adequat al nivell d'aprenentatge.
  • Activitats On-Line - Per no quedar-nos només amb les activitats PDI, convé cercar per la xarxa altres recursos, com per exemple, activitats de la "Zona Clic", activitats d'editorials...
  • Alguna fitxa - He dit alguna! 2 o 3, no moltes més. L'anglès ha de ser molt oral!
  • Mural - Un mural on reflectir allò que hem après i que, a més, ens serveix per a deixar els passadissos de l'escola ben adornats! (Aquest aspecte del mural l'he adoptat de la darrera escola on he treballat)
  • Un altre punt a treballar seria fer una sortida relacionada amb el tema, però crec que és molt més profitós si la sortida es fa amb la tutora i en català o castellà i també hi va l'especialista d'anglès.

Voldria remarcar, que l'experiència també m'ha ensenyat que convé seguir el ritme de les classes realitzades amb la llengua materna. 
M'explico; si en català o castellà es treballen el "llapis i la goma", doncs en anglès treballarem el "pencil" i la "rubber". És a dir, no anirem més lluny i ens posarem a treballar també la "sharpener". TOT ha d'estar molt relacionat per a que l'aprenentatge de la segona o tercera llengua sigui el màxim de profitós.

Segurament no tothom estarà d'acord amb aquestes bases, potser no ho estarà ningú! jejeje, però és el que m'han aportat tots aquests anys ensenyant l'anglès. 

Sóc mestra d'infantil, però m'ha tocat ser especialista d'anglès des de fa uns quants anys. Em vaig treure el First Certificate amb 16 anys, així que em vaig haver de posar les piles i aprendre a impartir classes d'anglès fins a alumnes de 5è de primària... Ha estat complicat, però em sento satisfeta de tot el que m'ha aportat tot això. 

Si alguna persona creu que pot aportar alguna cosa a aquest escrit, estaré encantadíssima, doncs vull seguir ampliat coneixements i la millor manera és coneixent i compartint altres punts de vista.

Una abraçada!

2 comentaris: