divendres, 1 de març del 2013

Computer Workshop about Antoni Tàpies

Bona nit!
Aquesta setmana casi no he tingut temps ni de respirar, però ja es divendres i per fi tinc una estoneta per compartir un parell de coses.

A l'escola fem tallers un dia a la setmana i aquest any toca Antoni Tàpies. Quan vam fer el repartiment dels tallers i em va tocar el d'informàtica en anglès i vaig pensar: Oh My God! i ara què? i què els faré fer? Vull que practiquin amb l'ordinador, però que a més a més aprenguin sobre Tàpies, i que a més a més s'emportin alguna cosa a casa se record!

Per sort aquest garbuix mental se'm va resoldre amb poques hores gràcies a ZONA CLIC

En primer lloc, vaig trobar el clic: The Textures And The Materials Of The Environment  creat per Lourdes Martín Herrero.
En aquest clic ens ofereixen una biografia amb els trets més importants de l'artista i les seves obres, així com el que hi podem veure en el seu Museu de Barcelona. Tot seguit també hi trobem una sèrie d'activitats relacionades amb els materials que ell feia servir per a crear les seves obres i els objectes que utilitzava.


En segon lloc, també vaig trobar un altre clic molt interessant que és, de fet, el que més he utilitzat ja que proposa en un bloc la visualització de tota una sèrie d'obres de Tàpies i en l'altre les activitats dividides en: trencaclosques, memoris i associacions. El fet de tenir tantes activitats i de diferents tipus em permet poder treballar aquest clic amb els nens de P3, P4 i P5 a la vegada ja que cadascú pot escollir la que li agrada més o li és menys dificultosa.
Aquest clic en concret és d'Ana Padilla Sánchez i es titula Antoni Tàpies.

Doncs bé, amb tot això ja tenia un bon tou de coneixements sobre Tàpies i a més a més la pràctica amb l'ordinador, només em faltava pensar en alguna cosa per endur-se a casa.  I, un cop més a la meva vida, vaig recorre al famós PAINT
Quan acabem de practicar les activitats dels clics demano als nens/es que pensin alguna cosa vella i els porto al google per a que triïn la imatge que més els agradi de la cosa que han pensat. Acte seguit enganxem la imatge en un paint i els explico que la poden decorar com ho feia Tàpies i posar-hi creus i la A típiques de les seves obres.
Hauríeu de veure la cara d'emoció que fan quan veuen sortir de la màquina d'imprimir la seva obra d'art! Això no té preu!  
He triat alguns dels treballs dels meus alumnes per a que veieu com queden (em fa molta il·lusió poder-vos-els mostrar!!!!):


Tots els treballs tenen un format inferior al d'una quartilla per a estalviar en tinta i també per a poder-los enganxar a sobre de mitja cartolina Din A-4 per a que quedin més robusts i no es rebreguin.

Desitjo que us agradi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada